IMG_6077

La scuola vanta una serie di laboratori in cui la didattica in aula viene integrata con una serie di attività mirate all’approfondimento delle materie di studio:

• Laboratorio linguistico
  • Laboratori multimediali
  • Sala di musica

Il laboratorio linguistico è uno strumento utile che facilita il coinvolgimento e l’interazione della classe attraverso attività al computer per massimizzare l’immersione nella lingua.

I laboratori multimediali sono dotati di computer per ogni studente cosicché l’intera classe può imparare a padroneggiare programmi o applicazioni nello stesso momento.

La sala musica, infine, stimola la creatività in maniera gioiosa e collaborativa e l’espressione di emozioni e sentimenti.

The school has a series of labs in which the classroom lessons are integrated with a series of activities aimed at a thorough examination of the subjects:

• Language lab
  • Computer labs
  • Music lab

The language lab is a very useful tool that facilitates classroom engagement and interaction through computer-based activities to maximize language immersion.

The computer labs are equipped with enough computers for each student so that the whole class can learn and master programs or applications at the same time.

A music lab fosters creativity in a joyful and collaborative way and the expression of emotions and feelings.